Vi förstår att när man handla våra produkter online kan medföra frågor och funderingar. Därför har vi sammanställt de mest frekventa frågorna från våra kunder för att hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Här kan du hitta svar på allt från leverans till produktvård. Om du inte hittar svaret på din specifika fråga, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att hjälpa dig!
Frakt & Leverans
-
Vår normala leveranstid är 2-3 veckor, men påverkas av efterfrågan på en produkt. Ibland tar en produkt slut och då kan det ta längre tid för oss att skicka den.
-
Vi levererar bara produkter inom Sverige.
Vill du handla till utlandet behöver du kontakta oss via e-post med dina önskemål. -
Ja, vi erbjuder fri frakt för beställningar över 999kr. Kolla i kundvagnen för att se det aktuella erbjudandet om fri frakt.
-
I normala fall skickas din produkt med paketservice via Schenker som är vår leveranspartner.
-
I vanliga fall skickar vi alltid din produkt med en leverans som kan spåras.
Använd vårt sändnings-id för att spåra leveransen på transportörens (Schenker) hemsida.
Garanti
-
Vi lämnar 2 års garanti på alla våra produkter. I normala fall kan du förvänta dig en mycket längre livslängd på en produkt från Bence.
Tänk på att garanti inte omfattar slitage på produkten utan bara fel som fanns när produkten levererades.
Returer & Återbetalningar
-
Om du inte är nöjd med en produkt från oss vill vi gärna att du kontaktar oss och berättar varför.
Vi försöker alltid att arbeta för att du som kund ska vara nöjd med din
köpupplevelse hos Bence. -
Om du ångat ett köp hos Bence lämnar vi alltid 30 dagars ångerrätt.
Det betyder att du kan skicka tillbaka produkt och få hela köpbeloppet tillbaka.
Du står för frakten tillbaka till oss och om varan är i ursprungsskick
återbetalar vi dig inom några dagar.
-
Om det är fel på en vara eller om du skickat tillbaka en vara för att du ångrar dig får du alltid tillbaka hela din köpsumma under förutsättning av varan inte skadats eller använts.
-
Om du returnerar en vara för att du ångrat dig betalar du frakten. Har du fått fel vara eller vill reklamera står vi för frakten.